Založ si blog

Nemám rád šalát

„Nemám rád šalát!“ zaznel môj zvonivý hlas, keď som s približoval k drobnej štíhlej brunete.

Bola elegantne oblečená a náhlivým krokom  prechádzala cez spodné poschodia obchodného centra Mirage v Žiline.

Zoširoka som sa usmial už zdiaľky, hneď ako som sa priblížil, zdvihol som ruku, akoby som sa chcel s ňou pretláčať.

Trocha sklopila zrak. Po pár sekundách opätovala pozdrav svojou pravicou. Chrbát jej dlane mi plával pred očami. 

„Ja som Aga. Všimol som si ťa, keď som vystúpil z výťahu.  Vyzeráš zaujímavo a pekne oblečená, ty si nejaká modelka?“

Hanblivo zavrtela hlavou.

„Jaj, ty nevieš rozprávať,“ usmial som sa s pohodou na tvári. 

„Ja som Monika,“ zaštebotala popod nos, ostýchavo pozerajúc do mojich očí.

Cmuk. Pobozkal som jej ruku, ktorú som úmyselne pár sekúnd držal dlhšie. Než som ju pustil, ľavačkou som sa jemne dotkol jej pravého ramena.

„Prepáč, ponáhľam sa na prednášku, ide mi za pár minút trolejbus,“ doplnila rýchlo.

„Ty si študentka?“

Nesmelo prikývla. 

„To nevadí. Asi ideš na Diely. Tipujem, že si FRI-čkarka. Aj ja som chodil kedysi na Žilinskú. Ale na Pedas. Mali sme takého staršieho docenta, ktorý stále chodil v takom zamastenom plášti…“

Úsmev na jej tvári prezrádzal, že asi ho aj ona pozná. Vytiahla mobil a mrkla na displej.

„Do zadku. Práve mi ušiel spoj.“

„Za päťnásť minút ti ide ďalší. Poď, dáme si zmzrlinu.  Akú chceš?“

Moju pravú dlaň som položil na jej ľavú lopatku. Keď sa pootočila, ruku som posunul nižšie pod lopatky. Jemným tlačením som si ju posúval k vitríne so zmrzlinou.  Vybrali sme si a voľnou rukou som ju už viedol smerom k východu. 

Popri tom som jej  rozprával svoje príhody zo školy so známym matikárom, ako sme si užívali jeho prednášky nematematickým spôsobom. No kúsok pred otočnou bránou sa mi rozviazala šnúrka. Podržala mi zmrzlinu. 

„Počkať, ale to neprídeme k zastávke,“ zarazila môj veselý prehovor.

„Nie, aj tak nestíhame. Poznám skratku, a od Domu odborov ide iný spoj.“

No kúsok pred Domom odborov sme zabočili k mojej bytovke neďaleko úradnej budovy.

„Ale…“ 

„Neboj. Mám doma poznámky z matematickej analýzy. Skočím ti ich zobrať, podľa hodín, už aj tak nestíhaš celú prednášku.“

Otvárala ústa, no ja som ju predbehol.

„Vieš, limitu postupnosti vypočítaš tak, že  zderivuješ a položíš rovnú nule, a to čo ti výjde…“ zneli moje slová hore schodmi, než som otočil kľúčikom na mojom byte.

 

 

Poukaz

12.06.2022

Štrkovisko neveľkého parkoviska zašušťalo. Kolesá modrého SUV-čka sa pomaly dotočili. Motor stíchol. Vodič pedantne skontroloval vnútro auta. Akonáhle pootvoril dvere, prudký závan ich znovu zatvoril. Muž bezhlasne pohýbal ústami a silnejšie sa oprel do dverí. Drobné kvapôčky večerného mrholenia mu ochladili tvár, vietor rozfúkol dozadu učesanú šticu a jeho kanady [...]

Zaľúbené

13.04.2022

Obligátne Pohárik Štípanec Objatie Bozk A prebdená noc Víno Šteklivý pohyb, pekný úsmev. Sukne záhyb a vášne rev. Tanec v duši, víno v čaši, ruka na zadku, bozk na pery Iná Drží ju v náručí, zajtra je tam iná. Snáď zajtra sa pošťastí a nájde sa láska divá. Zatiaľ ona ticho plače, chcela by ísť za ním, no nemôže už nikdy viac. On už na ňu [...]

Starec

08.04.2022

Odišla tíško ako prišla romantika v diaľke stratená. Už len hádky, krik a pleš rokmi zošedivená. Zabehnuté koľaje, železný zvyk, škripot zubov a hlučný ryk, taniere obité starobou a srdce zničené chorobou. Ja starec premárnil všetko, nemám už ničoho, ani život, sily ani lásky či niečoho. Nádej už zmizla, hrob sa otvára, zbohom život, smrť ma premáha.

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

Čierny kašeľ / Pertussis /

Čierny kašeľ v Bratislavskom kraji: Hygienici evidujú 74 prípadov ochorenia

19.04.2024 12:21

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

Aleš Horváth

Posadťe sa, hneď prinesiem kávu. Aj koláčik si prajete?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 42346x
Priemerná čítanosť článkov: 1841x

Autor blogu

Kategórie